• Canon’s 28mm f/2.8 لنز بسیار نازک با مانت RF

    با اضافه شدن  یک دوربین میرورلس جدید به نام R100 ، کانن امروز کانن کار خود را بایک لنز جدید پانکیک استایل پرایم، برای مانت‌های RF شروع کرد. این لنز 28 میلیمتر ، با f2.8 STM می‌باشد.

    لنز Canon 28mm f/2.8 یک لنز پانکیک جدید برای مونت RF است. یک لنز پانکیک، یا همان لنز پانکیک معمولاً به یک لنز بسیار باریک و سبک اطلاق می‌شود که به طور قابل توجهی کمتر از لنز‌های استاندارد به نظر می‌رسد. این لنز به ویژه برای دوربین‌های تغییرات راپید (RF) ساخته شده است.

    ایده آل دوربین، بزرگترین مرکز تعمیرات لنز کانن 

    این لنز یک بزرگنمایی 28 میلی‌متری دارد و دارای دیافراگم باز f/2.8 است. دیافراگم باز بزرگ این امکان را می‌دهد تا نور بیشتری به داخل لنز وارد شده و تصاویر با کیفیت و شفافیت بالاتری را به دست آورید. همچنین، دیافراگم باز بزرگ به شما امکان می‌دهد تا در شرایط نوری ضعیف‌تر عکاسی کنید و از یک عمق میدان کم استفاده کنید.

    با وزن سبک و طراحی باریک، این لنز بسیار مناسب برای استفاده در سفرها و عکاسی‌های خیابانی است. همچنین، به دلیل سایز کوچک، می‌توانید این لنز را به راحتی در کیف یا کوله‌پشتی حمل کنید و همیشه آماده عکاسی باشید.

    به طور کلی، لنز Canon 28mm f/2.8 یک انتخاب عالی برای عکاسانی است که به دنبال یک لنز کم حجم و سبک برای سیستم RF خود هستند. با کیفیت تصویر بالا و قابلیت‌های مناسب، این لنز می‌تواند در عکاسی‌های مختلف از جمله عکاسی خیابانی، پرتره و مناظر طبیعی به خوبی عمل کند.

    لنزهای کانن خود را به تعمیرکارنماها نسپارید، چرا که پس از هر تغییر و تعمیری در لنزهای کانن، آن‌ها نیاز به تنظیمات نهایی دارند که دستگاه‌های اجاستمنت این کار فقط و فقط در اختیار نمایندگی رسمی خدمات پس از فروش کانن در ایران ( ایده‌آل دوربین) است.

    با اعلام همزمان با دوربین APS-C R100، لنز پانکیک جدید کانن در واقع تمام سنسور 35 میلی‌متر فول‌فریم را پوشش می‌دهد، به این معنی که با هر یک از دوربین‌های آینه‌نگر بی‌آینه شرکت کانن با مونت RF قابل استفاده است. هنگام نصب بر روی دوربینی با سنسور به ابعاد APS-C، فاصله کانونی معادل 45 میلی‌متر خواهد داشت.

    این لنز به عنوان یک انتخاب ایده‌آل برای گروه گسترده‌ای از عکاسان، از مبتدیان تا علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

    لنز جدید کانن از هشت عنصر مرتب شده در شش گروه ساخته شده است که شامل سه لنز آسفریکال و پوشش Super Spectra (SSC) کانن است. پوشش SSC یک پوشش چند لایه است که کانن می‌گوید برای حذف تار و لرزهای ناشی از بازتاب سطح لنز طراحی شده است و "یک سطح لنز سخت و مستحکم با ویژگی‌های پایدار" ایجاد می‌کند. نتیجه آن، توازن رنگی بهینه است که شرکت کانن می‌گوید ارائه می‌دهد.

    لنز 28 میلی‌متر f/2.8 STM دارای محدوده دیافراگم f/2.8 تا f/22 با استفاده از دیافراگم هفت پره است. فوکوس خودکار، همانطور که نام لنز نشان می‌دهد، توسط موتور قلابی (STM) درایو می‌شود که کانن می‌گوید عملکرد فوکوس خودکار صاف را حتی در هنگام فیلم‌برداری فراهم می‌کند.

    قطعاتی که برای تعمیرات در تمامی لنزهای کانن در ایده‌آل دوربین استفاده می‌شود، تماماً اورجینال بوده و به همین دلیل این مرکز برای تضمین سلامت این قطعات ، ضمانت‌نامه کتبی سه ماهه ارائه می‌دهد

    این لنز دارای فاصله فوکوس نزدیکی برابر با 9.1 اینچ و بزرگنمایی حداکثر 0.17x است. قطر فیلتر جلویی آن 55 میلی‌متر است. در دوربین‌های R5، R7 و R10، این لنز دارای پوشش 100٪ بر روی ناحیه Dual Pixel CMOS است. در دوربین EOS R، آن به 100٪ از پوشش عمودی دسترسی دارد، اما فقط به 88٪ از پوشش افقی دسترسی دارد.

    کانن یک درپوش لنزی را ارائه خواهد کرد که با لنز 28 میلی‌متر f/2.8 STM سازگار است، اما این درپوش در همراه آن ارسال نمی‌شود. با این حال، درپوش جلویی و درپوش عقب همراه با لنز ارائه می‌شود.